lördag 20 maj 2017

Tystnad

Ja så har livet kommit emellan, saker att berätta finns i massor men så hände saker som sätter spår, som märker oss i själen. Som jag inte vet om jag är redo att prata om. Eller jo egentligen borde vi bli mer öppna om saker å ting men just nu behöver jag landa. Våren kämpar den också, här är kallt fortfarande. Barnen vill hoppa runt i shorts medans vi vuxna ropar nej ni blir förkylda! Dunet och språket tar nya vändor men det känns också bra. Det är inte fel på mitt barn, hon har en superkraft. Men visst känns det när man ska behöva kämpa för sådant som egentligen borde vara självklart, alla barn ska ha samma förutsättningar oavsett om de behöver extra hjälp medel eller stöd, men här fallerar mycket. Och det beror ju till stor del på kommunens ovilja att betala. Inget ska få kosta, men vad betalar jag då en massa skatt för??? en förskola som inte vill se problematiken tyvärr och idag har jag tagit steget att söka oss någon annanstans även om det tar emot,vi har så nära och syskonen trivs. Dunet sover, snart fyller hon 3 fina lilla du <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar