söndag 25 juni 2017

Att våga göra det man innerst inne vill

Piggan Iggan ville ha en neon rosa cykel, cool mountaine bike, men så kom tvivlet. Tänk om någon retar mig mamma? Jag vet att xxx och xxx kommer att reta mig. Så pratade vi mycket om att man ska ha det man vill och inte det andra tycker. Att det kan vara svårt att våga men att det är skönt när man gör det. SÅ nu har han en rosa cykel! Och jag hoppas att ingen ska reta honom men det vet jag ju att de kommer göra. Har lovat att vi ska prata med de barnen då. Ska vi köpa en annan färg bara för att ingen ska säga taskiga saker? Har vi inte kommit längre än att barn ska kunna vara snälla och låta bli att retas? Vem lär dem att färger är till för olika kön?? Det gör ont i mig att han ska få höra hur ful den är och att den är för tjejer, men fasiken om någon ska få honom att må dåligt över en cykel han tycker är så fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar